معرفی پروژه های ساختمانی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

با گسترش استفاده از درب و پنجره UPVC به دلیل مزایای زیاد این کالاها افراد زیادی به فکر تعویض درب و پنجره های خود با درب و پنجره UPVC می باشند و تمایل زیادی به جایگزینی درب و پنجره های قدیمی دارند و بخاطره اینکه اطلاعات دقیقی درباره درب و پنجره UPVC ندارند و چیزی در این باره نمی دانند تا کنون اقدامی برای جایگزینی نکرده اند به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله همه چیز درباره درب و پنجره UPVC را برای شما بیان کنیم و باافزایش آگاهی شما نسبت به این نوع محصولات جهت نصب آنها اقدام کنید.تا انتهای این مقاله جذاب و آموزنده همراه ما باشید:

درب و پنجره UPVC چیست؟

شاید تا به امروز واژه هایی مانند درب و پنجره های دو جداره به گوش تان خورده باشد ولی از مزایای آن و اینکه به چه نوع درب و پنجره ،UPVC می گویند اطلاعی نداشته باشید. در این قیسمت از مقاله برای شما بازگو خواهیم کرد درب و پنجره UPVC چیست؟

جالب است بدانید که ماده اصلیدر تولید درب و پنجره دوجداره upvc، pvc یا همان پلیمر می‌باشد. این ماده به صورت عادی پایدار نبوده و برای پایدار کردن آن از مواد مختلفی استفاده می‌شود تا حساسیت آن را نسبت به نور و گرما کاهش دهد. یکی از موادی که در استحکام یا به طور کلی پایدار کردن پلمیر استفاده می‌شود کربنات کلسیم بوده، این ماده خواص چکش خواری، مقاومت در برابر ضربه و در عین حال انعطاف پذیری را افزایش می‌ده این پروفیل ها هم ارزان هستند و هم از ظاهری زیبا برخوردارند و امروزه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها مورد توجه تولید کنندگان درب و پنجره قرار گرفته اند. استفاده از شیشه دو یا سه جداره به همراه یراق آلات مناسب علاوه بر اعمال کیفیت بالا در فرآیند تولید محصول موجب عدم نیاز به حفاظ های فلزی میگردد.

همه چیز درباره درب و پنجره UPVC

همه چیز درباره درب و پنجره UPVC

انواع درب و پنجره UPVC

باید بگوییم که درب و پنجره UPVC به طور کلی به دو گروه زیر تقسیم می شوند و در این دو دسته تولید می شوند:

درب و پنجره UPVC کشویی :

طریقه ی باز شدن درب و پنجره های کشویی به وسیله حرکت غلطک ها صورت میگیرد که بر روی ریل تعبیه شده است که می تواند به چپ و یا راست حرکت کنند. میان بخش بازشو و بخش ثابت پنجره ، نوار هایی مویین قرار دارد که به منظور جلوگیری از ایجاد استحکاک قرار گرفته است. جنس این نوار که نوار آبندی نام دارد، از نوار لاستیکی EPDM ،سیلیکون و یا TPE می باشد.
در انواع درب و پنجره دوجداره این نوع پنجره ، قابلیت ساخت در ابعاد مختلفی را دارد و برای این که بتوان لنگه متحرک را درفریم پنجره حرکت دهیم ، لنگه ی متحرک آن بر روی لنگه ی ثابت قرار گیرد در نتیجه این پنجره ها در دو لنگه مساوی ساخته می شوند.

پنجره های کشویی دو حالته یا فولکس واگنی: این دسته از پنجره ها دو حالته هم نام دارند.قابلیت جلوگیری از ورود هوا و گرد و غبار از ویژگی های منحصر به فرد پنجره های فولکس واگنی است.

پنجره های کشویی بالا رونده (لیفتینگ): این نوع پنجره دوجداره که پنجره های آمریکایی هم نامیده میشوند جهت کاربری های خاص پیشنهاد می گردد.

پنجره های UPVC لولایی(بازشو):

بهترین نوع از انواع درب و پنجره دوجداره نوع بازشو یا لنگه ای می باشد. عایق بندی این مدل پنجره دوجداره بدلیل مشخصات خاص پروفیل ها و استفاده از دو ردیف نوار عایق بندی عالی در محل نصب شیشه دو یا سه جداره با دو یا سه ردیف نوار آب بندی دیگر در محل قاب های UPVC بسیار مناسب تر از انواع کشویی است.

این سیستم پنجره دوجداره شامل یک قاب اصلی با اندازه ی دلخواه می باشد. لنگه بازشو حول یک محور در قاب خود حرکت می کند. ساخت پنجره های تو در تو در این سیستم ، به نحوی که یک لنگه بازشو خود قاب اصلی یک بازشو دیگر باشد،امکان پذیر است. اشکال خاص پنجره مانند پنجره های دوجداره گرد، زاویه دار و … نیز با انواع اتصالات و یراق آلات دوجداره امکان پذیر است.

البته از محدودیت های این سیستم پنجره می توان به محدویت های ارتفاعی (فاصله تا سقف) و ارتفاع از کف اشاره نمود. این ضعف به دلیل نیاز لنگه بازشو پنجره به چرخیدن حول محور خاص خود است که این امر موجب بر هم خوردن نظم پرده ها، ایجاد محدودیت ارتفاع از کف زمین و روی کابینت ها می شود.

درب و پنجره UPVC چه مزایایی دارند؟

امروزه استفاده از انواع در و پنجره یو پی وی سی رو به گسترش است و این به خاطر مزایای متعددی است که برای نصب این نوع در و پنجره هاعنوان شده است. کاهش مصرف انرژی ، صرفه جویی مالی در ازای کاهش هزینه قبض ها، سادگی نگهداری از این پنجره ها، دوام و امنیت ازجمله این مزایا است.در ادامه به بیان مفصل مزایای درب و پنجره UPVC می پردازیم:

قابلیت تنظیم

بصورت کلی ، بیشتر درب و پنجره های UPVC ، درها و قسمت های خارجی به رنگ سفید دیده می شوند. با این حال ، پیشرفت در فرایند تولید بدان معنی است که صاحبان خانه فقط محدود به رنگ ، بلکه یک سری اشکال قابل تنظیم ، سبک ها و جلوه های تقلیدی مانند دانه چوب نیستند. شرکت های سازنده و سازندگان اکنون می توانند محصولات UPVC را مطابق با مشخصات دلخواه خود تنظیم کنند. به معنی پنجره ها و درها کاملاً به خانه یا ملک شما لباس می پوشند.

امنیت بالای درب و پنجره های یو پی و ی سی

امنیت یک ملک یا خانه بر هر نصب پنجره یا درب مهم است. به همین دلیل UPVC با یک قاب فوق العاده سبک و در عین حال محکم ، از انتظارات فراتر می رود ، که در رابطه با ترکیب قفل های مختلف و یک صفحه شیشه ای دو جداره از شیشه استفاده می شود مانع از ورود یک متجاوز می شود.

عایق مناسب

راندمان انرژی در هنگام ورود به ویندوز و درهای جدید در پیش روی همه قرار دارد و انتخاب مواد مورد استفاده بر گرما و درجه بندی انرژی پنجره خانه شما تأثیر خواهد گذاشت.

UPVC یک رسانای گرما به مقدار کم در هنگام نصب صحیح است و یک سیستم هوای بسته را به حداقل می رساند و باعث کاهش تلفات گرما می شود و در اثر مواد غیر عایق تجربه می شود

تعمیر و نگهداری کم

UPVC برخلاف مواد طبیعی که نیاز به سنباده ، لاک زدن و رنگ آمیزی مجدد سالانه دارند ، مواد کم مصرفی است. در پنجره و درهای ساخته شده از UPVC می توانند برای چندین دهه بدون هیچگونه نشانه ای از هوازدگی دوام بیاورند ، تنها نگهداری آن تمیز کردن با آب صابون برای جلوگیری از رنگ آمیزی و از بین بردن گرمی و خاک است.

دوام بالا

این ماده فوق العاده سخت است به این معنی که قاب ها می توانند در برابر شدیدترین عناصر مقابله کنند و تحت تأثیر پوسیدگی و خوردگی قرار نمی گیرند که به ویژه برای خواص واقع در نزدیکی ساحل که در آن مقدار زیاد نمک می تواند مشکل ساز باشد ، تأثیر ندارد. پوشش UPVC همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت می شود که از از بین رفتن مواد در معرض طولانی مدت آفتاب جلوگیری می کند.

تهویه مناسب

پنجره های دوجداره UPVC می تواند در تنظیمات مختلفی به سبک پنجره ارائه شود و یک سیستم تهویه کارآمد و دارای جریان هوای مؤثر در یک اتاق را ارائه دهد. پیکربندی موثر پنجره “شیب و چرخش” نامیده می شود که شامل یک ترتیب دو پنجره ای است که می تواند در دو جهت جداگانه باز شود و تهویه بدون پیش نویس را داشته باشد.

هنگامی که در حالت کج شده به سمت داخل قرار دارید ، هوای گرم می تواند از بالای دهانه بالا و سمت فرار کند در حالی که چرخاندن پنجره به طور کامل باز می شود به سرعت می تواند فضای یک اتاق کامل را که برای تمیز کردن یا طراوت مفید است تهویه کند.

سازگاری با محیط زیست

طول عمر متوسط پنجره UPVC می تواند بین ۴۰ تا ۸۰ سال باشد و از مواد قابل بازیافت برای تولید حداقل تأثیر طولانی مدت بر محیط ساخته شده است. هنگام تعویض پنجره ها و درهای قدیمی ساخته شده از UPVC از نصب کننده خود بخواهید که مطابق با آنها دفع شود تا اطمینان حاصل شود که بازیافت می شوند و می توان از مواد دیگر در محصولات دیگر مانند لوله ، اتصالات لوله کشی و موارد دیگر استفاده کرد.

مقاومت بالا در برابر آب و هوا

هوازدگی یک مشکل شایع در بین بیشتر موادی است که در قسمت بیرونی یک ملک مورد استفاده قرار می گیرد. در و پنجره های UPVC با آب و هوا واکنش نشان نمی دهند و مستعد ابتلا به عناصر طبیعی نیستند ، یعنی طول عمر بیشتری بدون پیری دارند.

در حالی که UPVC می تواند در برابر آب و هوا بایستد و به نگهداری کمتری نسبت به مواد همتای طبیعی مانند چوب احتیاج دارد ، توصیه می کنیم برای اطمینان از ماندگاری آن از هرگونه نصب خارجی UPVC از جمله سوتی ها و وجوه مراقبت کنید.

عایق صوتی مناسب

مواد UPVC بهمراه پانل های پنجره دو جداره کار می کنند تا به کاهش میزان نویز منتقل شده به خانه شما کمک کنند. بیشتر پنجره ها و درهای UPVC در مقایسه با همتایان سنتی باید ۵۰٪ صدای خارجی را کاهش دهند.

ضد آتش

در آیین نامه ساختمان آمده است كه واحدها و قاب های مربوط به پنجره ها و درها باید از مواد دارای آتش سوزی باشد كه از انتشار آتش خارجی جلوگیری می كند. UPVC همچنین یک ماده مورد نیاز مقررات ساختمان جهت رعایت پروتکل ایمنی در برابر آتش است ، به این معنی که در صورت بروز حادثه آتش سوزی ، مسیر اصلی را به مدت ۳۰ دقیقه باز نگه می دارد.

معایب پنجره یو پی وی سی

از معایب پنجره یو پی وی سی می توان به مواردی مانند نداشتن مقاومت خمشی و کششی لازم،عدم بازیافت مواد اولیه به صورت مناسب، نداشتن تنوع در رنگ، سنگین تر بودن نسبت به آلومینیوم به علت استفاده از تقویت کننده ها، و بالاخره دشواری تعمیر و اصلاح پنجره های یو پی وی سی اشاره داشت.

قیمت درب و پنجره upvc

قیمت درب و پنجره upvc قیمت بر اساس نوع و شکل سفارش متفاوت است امافاکتور اصلی تعیین کننده همان هزینه های تولید به ویژه مواد اولیه است که این روزها متغیر می باشد. بطور کلی می توانیم بگوییم قیمت هر مترمربع قاب کارشدهUPVC را ۲۳۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
البته لازم به ذکر می باشد محصولات ایرانی از نوع مشابه خارجی از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.شاید جالب باشد که بدانید پروفیل های ساخت دو کشور ترکیه و آلمان به ترتیب گران تر از سایر پروفیل های موجود در بازار می باشند.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : درب و پنجره upvc,قیمت درب و پنجره upvc,پنجره یو پی وی سی, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 223 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 1:09

آیا به دنبال ساده ترین راه برای طراحی سایت فروشگاهی هستید؟ می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید؟ به دنبال ساخت سایت حرفه ای هستید اما نمی دانید ساده روش طراحی سایت فروشگاهی چیست؟ اما همانطور که فروش از طریق سایت لذت بخش است، ساخت یک فروشگاه آنلاین می تواند یک فکر وحشتناک باشد. خصوصاً وقتی اهل فن نیستید. اما باید بدانید روش های ساخت سایت متنوع است. می توانید طراحی سایت فروشگاهی خود را به شرکت های طراحی سایت بسپارید و با پرداخت هزینه ای، سایت حرفه ای تحویل بگیرید. یا می توانید با کمک سایت ساز ها و فروشگاه ساز اوژن ، یک سایت حرفه ای فروشگاهی تحویل بگیرید.

شما میتوانید از فروشگاه ساز اوژن به مدت 7 روز به صورت رایگان استفاده کنید و همین طور میتوانید تغییرات دلخواه را اجرا کنید . گروه نرم افزاری اوژن بیش از 8 سال است که در زمینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فعالیت می نماید. در حال حاضر با تمرکز بر روی فروشگاه اینترنتی، توانسته است محصولی با استاندارد بالا طراحی و تولید نماید.
برای مشاوره رایگان با شماره 09116367929  تماس بگیرید

با فروشگاه ساز اوژن یک فروشگاه قابل اطمینان راه‌اندازی کنید

ساده ترین راه برای طراحی سایت فروشگاهی

چرا طراحی فروشگاهی اینترنتی اهمیت دارد؟

الان بهترین زمان برای راه اندازی سایت فروشگاهی تا فروش خود را چند برابر کنید. در واقع هزینه ای که برای ساخت سایت حرفه ای صرف می کنید به خودتان باز خواهد گشت. ساخت سایت فروشگاهی، ایجاد راهی جدید برای فروش محصولات و خدمات شماست که با شیوع کرونا بسیاری از فروشگاه های حضوری از آن محروم هستند.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی از آن جا مشخص می شود که سایت های اینترنتی بستری جدید برای عرضه خدمات و فروش محصول هستند. در سایت های اینترنتی می توانید 24 ساعته و به صورت شبانه روزی محصول خودتان را در ویترینی آنلاین به مشتریان بالقوه خود نمایش دهید.

با عبور از فروش سنتی محصول و خدمات، ورود به عرصه دیجیتال نیازمند ساخت سایت فروشگاهی است. طراحی سایت اینترنتی با ظهور بیماری کرونا اهمیت دو چندانی پیدا کرده است. شما می توانید بدون حضور در محل کار یا فروشگاه خود، محصول خود اعم از لباس، وسایل برقی، خوراکی و حتی قطعات خودرو را به صورت آنلاین به نمایش گذاشته و فروش اینترنتی را تجربه کنید.

با این تفاسیر طراحی سایت روشی موثر برای افزایش فروش است. در این جا باید اظهار کرد که ساده ترین راه برای طراحی سایت را می توان در سه راه خلاصه کرد که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

ساده ترین راه برای طراحی فروشگاه اینترنتی

راه های طراحی سایت فروشگاهی را در سه روش می توان خلاصه کرد که با توجه به اندازه کسب و کار، حجم محصولات، میزان بودجه، سطح دانش فنی و سایر موارد می توانید از هر کدام برای افزایش فروش خود استفاده کنید. سه راه برای طراحی سایت به شرح زیر هستند:

طراحی سایت اختصاصی

برای طراحی سایت اختصاصی باید با مراجعه به شرکت های طراحی سایت، سفارش ساخت سایت با CMS  اختصاصی را بدهید. برای طراحی سایت نیاز به دانش فنی و کدنویسی است. اگر شما دانش فنی این کار را ندارید، باید این کار را به شرکت های طراحی سایت بسپارید.

شرکت های طراحی سایت همه مراحل طراحی سایت را انجام می دهند و بنابر نوع سایتی که مد نظر شماست، قالب مناسبی را برای سایت شما در نظر می گیرند. قبل ثبت درخواست در شرکت های طراحی سایت خوب تحقیق کنید که در فرآیند طراحی سایت اشتباهی رخ ندهد. بعضی از شرکت های طراحی سایت به جای کدنویسی از کدهای کپی شده استفاده می کنند.

یا برخی از شرکت های طراحی سایت بدون توجه به اهمیت سایت برای مشتری، از قالب های اماده استفاده می کنند که امکان دارد در آینده مشکلی در روند فعالیت سایت رخ دهد. بنابراین حتما قبل انتخاب شرکت طراحی سایت، تحقیقات کاملی را انجام دهید.

شرکت های طراحی سایت برای ساخت سایت مطابق نظر مشتری معمولا روند معمولی را طی می کنند. ابتدا با صحبت با مشتری نیاز های مشتری را درک می کنند. سپس طرح اولیه سایت را روی کاغذ پیاده می کنند. در مرحله بعدی ظاهر سایت به گرافیست سپرده می شود تا ظاهری معقول طراحی شود. بعد از این مراحل کدنویسی های قالب و سایت توسط متخصص فرانت اند و بک اند انجام می شود. بعد از باگ گیری از سایت طراحی شده، به مشتری طراحی سایت، آموزش های لازم داده می شود.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا یا CMS هایی، مانند وردپرس و جوملا

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا را می توانید خودتان نیز انجام دهید اگر تخصص و دانش فنی این کار را داشته باشید. در این روش برای طراحی سایت فروشگاهی، نیاز به خرید دامنه، هاست و نصب قالب دارید و هزینه دیگری  غیر از این موارد وجود ندارد.

برای نصب قالب هم می توانید از قالب های رایگان استفاده کنید اما اگر نیاز به خرید قالب های حرفه ای تر داشتید، می توانید سفارش طراحی قالب سایت تان را به شرکت های طراحی سایت و قالب بسپارید. هزینه های شما در این سه مورد خلاصه می شود  اما باید زمانی را به ساخت سایت فروشگاهی تان اختصاص دهید.

طراحی سایت با استفاده از فرروشگاه ساز اوژن یا سایت‌ ساز اشتراکی

با طراحی سایت با استفاده از سایت‌ساز بدون نیاز به توسعه دهنده می توانید یک سایت باب میل خود طراحی کنید. در این روش اطلاعات، سلایق، قالب و کل سایت شما با استفاده از ابزار سایت ساز طراحی می شود و هیچ فردی در این فرایند دخالت ندارد. هم چنین ما نیز به دانش فنی خاصی احتیاج ندارید. سایت ساز ها معمولا برای مشاغل کوچک مناسب هستند. هزینه ساخت سایت با سایت ساز ها کمتر است اما باید بهترین سازنده وب سایت را بیابید.

بهترین روش طراحی سایت کدام است؟

بهترین روش طراحی سایت برای هر کسب و کاری متفاوت است. بسته به نوع قالب، محیط کاربری، سلیقه شما و سایر فاکتورهای شخصی سازی سایت، بهترین روش طراحی سایت مشخص می شود. اگر خودتان تخصص طراحی سایت فروشگاهی را دارید، بهترین روش طراحی سایت برای شما، طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا است اما اگر می خواهید با پرداخت هزینه ای کار ساخت سایت حرفه ای را به دیگران بسپارید می توانید از یکی از دو روش طراحی سایت با استفاده از سایت‌ساز اشتراکی  و طراحی سایت توسط شرکت های طراحی سایت را انتخاب کنید.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی برای همه سایت ها یکسان نیست. اگر خودتان سایت فروشگاهی را طراحی کنید،  هزینه طراحی سایت شما در هزینه دامنه، هاست و قالب سایت خلاصه می شود. هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی در دو روش طراحی سایت با استفاده از سایت‌ساز اشتراکی و یا سپردن به شرکت های طراحی سایت، بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : طراحی سایت فروشگاهی,هزینه طراحی سایت فروشگاهی, خودتان سایت فروشگاهی را طراحی کنید, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 243 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 1:06

واقعا چگونه می توان با علم فنگ شویی زندگی روزمره خودمان را بهتر کنیم؟ چگونه با فنگ شویی روابط زناشویی را بهبود ببخشیم ؟ فنگ شویی چگونه به موفقت در کسب و کار ما کمک میکند؟ با ما همراه باشید تااسخ سوالت خود را دریابید. زمانی که به این علم توجه می کنیم و نکات آن را در زندگی روزمره بکار می بریم تاثیر فنگ شویی را می توانیم احساس کنیم. وقتی که سطح انرژی مثبت را افزایش دهید به همان نسبت سطح انرژی منفی کمتر خواهد شد بنابراین ما توانیم بیشتر از زندگی خود لذت ببریم.

۱- اثر موسیقی های بیکلام و آرامبخش برای جذب انرژی های مثبت و تاثیر فنگ شویی بیشتر

گوش دادن به موسیقی های آرام و یا به صدای طبیعی دریا یا صدای آبشار و صدای نغمه و آواز پرندگان و …. آرامش بخش است.

۲-  تاثیر فنگ شویی در پوشیدن لباس تیره رنگ و لباس روشن

در پانزده روز اول ماه قمری لباسهای تیره رنگ بپوشید زیرا نیمه اول ماه انرژی یین قالب بوده و سطح انرژی سبک تر می باشد و برای برقراری تعادل و گرفتن انرژی یانگ می توانید از رنگ تیره استفاده کنید. در نیمه دوم ماه قمری لباسهای روشن استفاده نمایید زیرا از زمانی که قرص ماه کامل می شود انرژی یانگ قابل شده و به سمت یین حرکت می کند و برای برقراری تعادل و گرفتن انرژی یین از رنگ های روشن استفاده می نماییم.

بهبود زندگی روزمره با فنگ شویی در 12 نکته مهم

بهبود زندگی روزمره با فنگ شویی در 12 نکته مهم

۳-تاثیر حمام گرفتن با نمک برای دفع انرژی های منفی از بدن

هرگاه احساس خستگی و ناراحتی یا سنگینی کردید، به حمام بروید، وان حمام را پر از آب کرده و نمک دریا (یا نمک معمولی) در آن ریخته و بطوریکه آب شور شود (در حد متعادل ). داخل آب رفته و به مدت بیست دقیقه در آن دراز بکشید با اینکار تمام گره ها و انرژی های منفی از بدن شما بیرون می رود. در صورتیکه وان حمام ندارید می توانید درحالیکه بدنتان نمناک است آب نمک درست کنید و از سر تا پای خود را با آب نمکی کنید.حدود ۲۰ دقیقه به این حالت بمانید. بعد از آن بدن خود را با آب معمولی بشورید و بیرون بیایید.

نکته مهم :

  • توجه داشته باشید افرادی که دارای فشار خون بالا هستند نمی توانند از وان حمام آب نمک استفاده نمایند. زیرا نمک نیز از سطح پوست نیز جذب بدن شده و ممکنه است فشار شما را بالا ببرد. ترجیحاً از روش دوم استفاده کنند و آب نمک را از سر تا پای خود بریزید و در انتها مجدداً زیر دوش آب معمولی آبکشی کنید.

۴- کوبیدن پاشنه پا بر روی زمین برای تخلیه انرژی های منفی از خود

در مواقعی که احساس خستگی و ناراحتی می کنی کف هر دو پا را مخصوصأ پاشنه پا را محکم به زمین چند بار بکوبید و کف هر دو دست را به هم بزنید. چندین بار تکرار کنید تا انرژی های منفی از بدنتان بیرون برود. برای افزایش انرژی و فعال شدن سیستم ایمنی بدن با کف دست ماهیچه های ساق پا را سریع بمالید و ۱۸ بار این کار را بدون فاصله تکرار کنید.

۵-ماساژ دادن گوش جهت تحریک انرژی های بدن

برای بوجود آمدن حس آرامش و شادابی بدن و تحریک انرژی های بدن نرمه هر دو گوش را برای دو دقیقه فشار بدهید. همچنین بالای هر دو انگشت کوچک دست را فشار بدهید.

۶-تاثیر شکر گذاری از خداوند جهت دریافت انرژِی مثبت از خدا

شما با انجام چند عمل ساده اما زمان بر می توانید به تاثیر فنگ شویی در وجود خود ایمان بیاورید

  • همیشه شکر گذار نعمتهایی که دارید یا ندارید را از خداوند داشته باشید.
  • خطاها و ناراحتی هایی که از دیگران دارید را ببخشید.
  • فقط به خوبی های دیگران و اطرافیانتان نگاه کنید.
  • اهداف و آرزوهایتان را بنویس و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.
  • سعی کنید که صفات مثبت خود را افزایش بدهید.
  • در هر حادثه ای فقط به جنبه مثبت آن نگاه کنید.
  • لطف و رحمت الهی نهفته است و آن را در نظر بگیرید.

۷- ایجاد تغییر متفاوت در ظاهر خود

  • یک تغییر متفاوت و جدید به خودتان بدهید رنگ و حالت موهایتان را عوض کنید.
  • توجه و تغییر در مدل لباس و نوع آرایش می تواند به شما شادابی و نشاط خاصی بدهد.

۸- تاثیر گیاهان خانگی در شادابی روحی

محیط زندگی خود را با گیاهان و گل های زیبا بیارایید، تا انتشار و تاثیر فنگ شویی مثبت را در محیط خود احساس کنید. همچنین می توانید با داشتن سطح انرژی بالا کارایی روز خود را افزایش دهید. ترجیحا از گیاهان نوک تیز در محیط استفاده نکنید.

۹-غذاها و میوه جات در شادابی روحی جسمی و رفع بیماریهای ناشی از غذا

  • به اندازه غذا بخورید نه کم و نه زیاد.
  • از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید ! روزی هشت لیوان آب بنوشید.
  • از خوردن گوشت قرمز و سوسیس و کالباس دوری کنید.

۱۰- تاثیر عطرهای خوش بو در تقویت چاکراهای بدن و افزایش سطح انرژی های مثبت

از عطرها زیاد استفاده کنید و سعی کنید عطر را بیشتر در قسمت ها و محل های هفت چاکرایتان بزنید تا سطح انرژیتان افزایش یابد و به آرامش برسید. توجه داشته باشید ! گلاب نیز مفید است. گلاب دارای خاصیت فعال کننده چاکرای هفت می باشد و باعث ایجاد معنویت بیشتر می شود . زمانیکه که شما به هفت چاکرای خود توجه بیشتری داشته باشید و آنها را متعادل سازید کمتر دچار بیماری و مشکلات خواهید شد و میتوانید تاثیر فنگ شویی را در زندگیتان مشاهده کنید.

۱۱-  استفاده از اسفند و کندر و عود برای دفع انرژی های منفی از محیط کاری و منزل

هر چند روز یکبار اسفند و کندر و عود دود کنید تا انرژی های منفی محیط از بین برود. استفاده از جوشانده آب اسفند و اسپری آن و یا اسپری آب نمک و یا استفاده از کاسه تبتی و ایجاد ارتعاش صوتی در هفت لایه کاسه در محیط ، انرژی های منفی را از بین می برد و فضای خود را پاکسازی می کنید. هر چه سطح انرژی منفی در محیط کمتر باشد و چرخش انرژی مثبت را افزایش دهید می توانید تاثیر فنگ شویی را بیشتر احساس کنید.

۱۲-از شر چیزهایی که شما را آسیب پذیر می کند خلاص شوید.

بین غذا هایتان هله هوله نخورید.

تنها هفته ای یکبار شیرینی بخورید

همه بدهی هایتان را کم کم تسویه کنید.

زمان زیادی را صرف معاشرت با افراد مضر و منفی نکنید.

از انجام کارهایی که برایتان لذتبخش نیست خودداری کنید. صرفاً به اجبار خود را موظف به انجام کاری نکنید وقت شما بیش تر ارزش دارد.

روزانه بیش از بیست دقیقه صرف شبکه های اجتماعی نکنید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : فنگ شویی, فنگ شویی روابط زناشویی,فنگ شویی در پوشیدن لباس, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 247 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 1:05

اگر شما نویسنده هستید و قصد چاپ کتاب خود را دارید یا می خواهید وارد بازار چاپ کتاب شوید احتمالا هزینه چاپ کتاب یکی از مهمترین سوالاتی است که در تمام مراحل چاپ کتاب ذهن شما را به خود مشغول کرده است. شاید تاکنون بارها از خودتان پرسیده باشید که هزینه چاپ کتاب کودک در ایران چقدر است؟ هزینه چاپ کتاب دانشگاهی چقدر است؟ چه عواملی می تواند بر هزینه چاپ کتاب موثر باشد؟  با توجه به افزایش صعودی نرخ ارز و تحریم‌های خارجی، شاید دغدغه شما در حال حاضر این باشد که آیا راهی هست که بتوان هزینه چاپ کتاب را کاهش داد و یا عوامل تاثیر گذار بر آن را به حداقل ممکن رساند به گونه ای که از کیفیت و ارزش کتاب چیزی کم نشود؟! مخصوصا در شرایطی که وضعیت بازار کاغذ و یافتن یک سرمایه گذار برای چاپ کتاب، این روزها به یک مسئله پیچیده برای نویسندگان تبدیل شده است. در این مقاله با ما همراه شوید تا با هزینه چاپ کتاب و چگونگی کاهش موثر آن بیشتر آشنا شویم. هم چنین می توانید با مشاوره چاپ کتاب در موسسه چاپ کتاب ویراست پاپ از هزینه چاپ دیجیتال کتاب یا چاپ افست برای کتاب خود اطلاع پیدا کنید.

هزینه چاپ کتاب

هزینه چاپ کتاب از عواملی است که در طول مراحل چاپ کتاب باید به آن توجه کرد. تعرفه های هزینه چاپ کتاب در ایران متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما چه کتابی در دست چاپ دارید؟ هزینه چاپ کتاب کودک مد نظر شماست یا هزینه چاپ کتاب دانشگاهی، قطع کتاب شما چیست؟ رحلی، وزیری، رقعی، جیبی و پالتویی و یا سایز سفارشی خودتان را در دستور کار دارید؟! با کدام مراکز چاپ کتاب می خواهید وارد مذاکره شوید؟ چاپ دیجیتال کتاب مد نظر شماست یا افست؟ همه این ها و ده ها عامل دیگر که در ادامه مطلب توضیح داده شده است بر هزینه چاپ کتاب شما موثر است.

عوامل موثر بر هزینه چاپ کتاب

هزینه چاپ کتاب بستگی دارد به:

  1. تعداد صفحه
  2. تیراژ کتاب
  3. صفحه آرایی
  4. طراحی جلد
  5. ویراستاری
  6. نوع کاغذ
  7. اندازه و ابعاد کتاب
  8. کیفیت چاپ
  9. چگونگی صحافی
  10. دستمزد های انتشارات
  • تعداد صفحه کتاب

قاعدتاً تعداد صفحات کتاب ما تاثیر مستقیمی بر هزینه‌های چاپ خواهد داشت به صورتی که هر چقدر به اوراق کتاب افزوده شود مقدار مصرفی کاغذ و زینک افزایش یافته و در نتیجه هزینه های چاپ کتاب بالاتر خواهد رفت. هم چنین هزینه چاپ کتاب ۲۰۰ صفحه ای با هزینه چاپ کتاب کودک متفاوت است.

  • تیراژ کتاب

به طور کلی به تعداد نسخه چاپی هر کتاب، تیراژ کتاب گفته می شود. کتاب ها معمولاً در تیراژهای ۵۰  ،۱۰۰ ، ۲۰۰ ،۵۰۰ یا ۱۰۰۰ نسخه چاپ می شوند.

اینکه ما چه تیراژی را میخواهیم به چاپ برسانیم مطمئناً در برآورد هزینه‌های چاپ کتاب تاثیر زیادی دارد البته ممکن است قیمت تمام شده برای هر کتاب چاپ شده در تیراژهای پایین بسیار بالاتر از تیراژهای بالا باشد که این موضوع به همان قاعده کلی خرده و عمده باز می‌گردد.

در این قاعده هرچه تعداد بیشتری بخواهید هزینه چاپ کتاب و قیمت تمام شده کاهش بیشتری دارد.

از طرفی چاپ تیراژ پایین با چاپ دیجیتال کتاب انجام خواهد شد که مطابق با کیفیتی که ارائه می دهد، قیمت بالاتری دارد. اما می توانید کتاب با تیراژ کمتر از ۲۰ نسخه یا کتاب داستان با نام کودک خود را چاپ کنید.

هزینه چاپ کتاب

هزینه چاپ کتاب

طراحی و نوع جلد کتاب

یک جلد زیبا و شیک می‌تواند برای فروش یک کتاب عامل تعیین کننده ای باشد. خواننده در نگاه اول از میان انبوه کتاب های یک قفسه جدا از مسئله مترجم یا انتشاراتی، به سمت کتابی با جلدی زیبا جذب می شود. سرمایه گذاری در این موضوع شاید هزینه چاپ کتاب شما را بالا ببرد اما مطمئنا از نتیجه آن راضی خواهید بود.

گرافیست های متخصص بسیاری وجود دارند که طراحی روی جلد را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند و با علم به روانشناسی رنگ و با استفاده از ذوق و هنر خود می‌توانند جلدی شگفت انگیز را برای کتاب شما طراحی کنند که هزینه آن نسبت به کیفیت کار خیلی بالا نباشد.

از لحاظ کیفیت چاپ، شما چه جلدی را برای کتاب خود ترجیح می دهید؟ جلد یک رو یا دو رو، جلد با یک لبه برگردان یا دو لبه برگردان و …؟!

  • صفحه آرایی کتاب

معمولا هزینه صفحه آرایی تاثیر چندانی در هزینه چاپ کتاب ندارد اما یادتان باشد در کیفیت کتاب و زیبایی نسخه چاپ شده بسیار مثمر ثمر خواهد بود. هر چه صفحه آرایی شما دقیق تر و شکیل تر باشد می توانید مطمئن باشید که تعداد بیشتری از کتاب خود را به فروش می رسانید.

در هزینه صفحه آرایی نیز عوامل مختلفی دست دارند که می‌توان به اندازه کتاب، تعداد و کیفیت تصاویر و همچنین تعداد پاورقی‌ها و چند زبانه بودن آن اشاره کرد.

  • نوع کاغذ کتاب

در بازار انواع و اقسام کاغذ در مدل ها، رنگ ها، کیفیت ها و ضخامت های مختلف  وجود دارد. نوع کاغذی که برای کتاب خود انتخاب می کنید تاثیر قابل توجهی بر هزینه چاپ کتاب شما می گذارد.

  • اندازه ابعاد کتاب

در گذشته ها کتاب ها در اندازه های مشخص و محدودی چاپ می شد اما امروزه در بازار شاهد اندازه ها و اشکال جالب و متنوعی در چاپ کتاب ها هستیم. کتابخانه‌ها پر است از اندازه کوچک و بزرگ کتاب ها و حتی اشکالی که برای کودکان جالب هستند مثل کتاب هایی به شکل ستاره، مربع یا اشکال دیگر هندسی.

طبیعی است که کتاب‌هایی با ابعاد کوچکتر مقدار مصرفی کاغذ را کاهش داده و باعث کاهش هزینه چاپ کتاب خواهد شد، کتاب هایی با شکل های غیر معمول که نیازمند طراحی و برش هستند نیز باعث افزایش هزینه های جانبی چاپ کتاب خواهد شد. به طور کلی اندازه و نوع برش کتاب تاثیر مستقیمی روی هزینه چاپ کتاب دارد.

  • کیفیت چاپ کتاب

امروزه با پیشرفت علم، روش ها و تکنولوژی های زیادی برای چاپ کتاب در اختیار داریم که در هر کدام از این روش ها، عوامل متفاوتی بر هزینه‌های چاپ کتاب تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال در چاپ افست از ماده ای به نام زینک برای فرایند چاپ استفاده می شود. مقدار مصرف زینک در هزینه چاپ کتاب بسیار تعیین کننده است یا در چاپ‌ کتاب دیجیتال که ماده زینک دخیل نمی باشد و متن مستقیماً روی کاغذ چاپ می‌شود تعداد برگه ها و نحوه قرار گیری آنها در کنار هم، بر هزینه چاپ کتاب تاثیر می گذارد.

  • چگونگی صحافی کتاب

یک صحافی خوب، باعث افزایش استحکام، زیبایی، جلوه و در نتیجه فروش بیشتر کتاب شما خواهد شد.

پایه و اساس صحافی بر تعداد برگه های کتاب، نوع چسب و ضخامت شیرازه بنا شده است.

صحافی انواع مختلفی دارد از جمله صحافی های سیمی یا همان فنری کردن، دوخت حلقه ای، دوخت لبه ای، شانه پلاستیکی و غیره

دستمزدهای انتشارات کتاب

موسسات چاپ کتاب برای چاپ کتاب های دانشگاهی و غیره خدماتی مانند ویراستاری و هزینه های مختلف دیگر را برای چاپ کتاب انجام می دهند و از این رو دستمزد مشخصی برای خود دارند. هزینه دستمزد انتشارات برای همه کتاب ها تقریبا یکسان است و می توان گفت که سالانه افزایش کمی خواهد داشت.

مواردی که در بالا به ان ها اشاره کردیم در هزینه چاپ کتاب موثر هستند. برای مدیریت هزینه چاپ کتاب، بهتر است با  موسسه های چاپ کتاب مشورت کنید.

قطع کتاب و تاثیر بر هزینه چاپ کتاب

کتاب ها در ابعاد وزیری، رقعی، رحلی و سایر ابعاد قابل چاپ هستند. با توجه به نوع کتاب هر یک از این ابعاد استفاده می شوند. برای مثال برای چاپ کتاب دانشگاهی یا پایان نامه که معمولا نمودار، جداول و تصاویر دارند قطع وزیری که بزرگتر است، مناسب تر هستند. اما برای کتابی که تصویر، جدول و نمودار ندارد چاپ کتاب در قطع رقعی مناسب تر است.

تیراژ کتاب و تاثیر بر هزینه چاپ کتاب

تیراژ کتاب به معنای تعداد نسخه از یک کتاب است. تیراژ کتاب از این جهت در هزینه های چاپ کتاب موثر است که قصد چاپ یک جلد کتاب را دارید یا حداقل ۱۰۰ جلد از یک کتاب؟

عوامل تاثیرگذار بر هزینه های صفحه آرایی کدام اند؟

هزینه صفحه آرایی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است. در ادامه به برخی از این فاکتور های تاثیرگذار اشاره خواهیم کرد.

  • سطح تجربه

اگر بخواهید کار صفحه آرایی کتاب را به یک صفحه آرای حرفه ای بسپارید قطعا هزینه شما بالا خواهد رفت. اما در واقعیت اهمیت صفحه آرایی به اندازه طراحی جلد کتاب نیست و مجبور نیستید برای کیفیت بسیار بالای کار این کار را به یک فرد حرفه ای و ماهر بسپارید. یک صفحه آرای نسبتا حرفه ای نیز می تواند کار شما را با هزینه کمتری راه بیاندازد و در نتیجه هزینه چاچ کتاب کاهش یابد.

  • تعداد صفحات و طول متن

وقتی تعداد صفحات کتاب زیاد باشد، کار صفحه آرا بیشتر خواهد بود و مجبور است زمان بیشتری برای اصلاح متن کتاب شما وقت بگذارد.

  • مصور بودن کتاب

صفحه آرایی یک کتاب رمان از کتاب آشپزی قطعا راحت تر است. به طور معمول کتاب های آشپزی نیازمند عکس های زیادی هستند و کار صفحه آرا بیشتر خواهد بود. وقت و تلاشی که صفحه آرا صرف می کند موجب بالا رفتن قیمت صفحه آرایی و در نتیجه چاپ کتاب خواهد شد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌های طراحی جلد کدام اند؟

  • پیچیدگی با سادگی طرح جلد

هزینه طراحی جلد کتاب مطابق با تلاشی که برای طراحی جلد شده است، محاسبه می شود. اگر طرح جلدی که طراح ارائه داد مورد قبول شما نباشد و چندین بار آن را عوض کنید، هزینه طراحی جلد بالا خواهد رفت.

  • سبک طراحی جلد

سبک طراحی جلد نیز از عوامل تاثیرگذار بر هزینه های طراحی جلد است. به عنوان مثال یک طح خلاقانه و زیبا از یک طرح ساده و معمولا قطعا هزینه بیشتری خواهد داشت.

  • طراحی برای کتاب الکترونیکی یا کتاب فیزیکی

طراحی برای کتاب الکترونیکی یا کتاب فیزیکی از این جهت موثر است که در طراحی کتاب فیزیکی باید اندازه های مختلف را در نظر گرفت و به طراحی جلد پشت کتاب نیز احتیاج است. اما در طراحی جلد کتاب الکترونیکی به طراحی جلد پشت نیازی نیست و قطعا هزینه های طراحی جلد کتاب الکترونیک کمتر خواهد بود.

  • ابعاد کتاب

ابعاد وزیری، رحلی و رقعی از ابعاد پر کاربرد در ایران هستند. با انتخاب هر یک از این ابعاد هزینه مختلفی را در محاسبه قیمت کتاب خواهید داشت.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه های ویراستاری کدام اند؟

  • کیفیت متن کتاب

کیفیت متن کتاب به این معناست که کتاب شما به چه سطحی از ویراستاری احتیاج دارد. گاهی قبل از ارسال فایل به ویراستار افراد به تصحیح غلط های املایی می پردازند  اما گاهی حتی غلط های املایین پیش پا افتاده در متن دیده می شود و ویراستار برای تصحیح آن ها باید زمان بگذارد. قطعا در حالت دوم هزینه ویراستاری بیشتر خواهد بود.

  • حجم کتاب

حجم کتاب نیز در هزینه های چاپ کتاب موثر است. از این جهت می توان تاثی رآن را بررسی کرد که حجم بالای کتاب برای ویراستاری قطعا زمان بیشتری را از ویراستار می گیرد و در نتیجه هزینه ویراستاری بیشتر خواهد شد.

  • سطح تجربه ویراستار

کسی که سال ها در کار ویراستاری است و تجربه زیادی دارد قطعا هزینه بالاتری خواهد داشت. اما توجه داشته باشید که ویراستاری بخش مهمی در مراحل چاپ کتاب است. بنابراین با توجه به بودجه خود کار ویراستاری کتاب را به فردی با مهارت متوسط بسپارید تا بتوانید از پس هزینه های چاپ کتاب بربیایید.

  • صحافی کتاب

صحافی کتاب در انواع مختلف انجام می شود و هر مدل از صحافی کتاب قیمت مختص خود را دارد. بنابراین صحافی کتاب بر هزینه های چاپ کتاب موثر خواهند بود.

نکته مهم در مورد هزینه چاپ کتاب

به طور کلی برآورد هزینه های چاپ کتاب مبلغ مشخص و قابل محاسبه ای نیست که بتوانیم به صورت دقیق آن را به شما بگوییم. همان طور که در این مقاله خواندید عوامل مستقیم و غیرمستقیم بسیاری بر هزینه چاپ کتاب شما تاثیرگذار است.

یادتان باشد مهمترین نکته در نوشتن و چاپ یک کتاب این است که بدون فکر کردن به هزینه های چاپ و مسائل مادی، راه پر پیچ و خم نویسندگی خود را ادامه دهید و از طی نمودن مسیر نویسندگی لذت ببرید. زیرا لذت سفر در زیبایی های خود جاده است. همواره به مقصد فکر نکنید و همان ابتدا با محاسبه هزینه های چاپ کتاب از ادامه مسیرتان منحرف شوید و از جاذبه های نوشتن و شغل نویسندگی لذت ببرید.

با این جمله یا توصیه زیبا این مقاله را به پایان می رسانیم که فارغ از هزینه چاپ کتاب، به آینده روشن نوشته هایت امیدوار باش.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : چاپ کتاب,هزینه چاپ کتاب,چاپ دیجیتال کتاب, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 239 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 1:03

اگر سوالتان این است که چاپ مقاله علمی پژوهشی در کدام مجله بیشتر اعتبار دارد؟ باید با انواع مجلات برای چاپ مقاله آشنا شوید. در کل مجلات علمی معتبر به دو دسته مجلات داخلی و مجلات بین المللی تقسیم بندی می شوند. مجلات علمی پژوهشی در درسته مجلات داخلی قرار دارد که چاپ مقاله علمی پژوهشی در این نوع مجله که تحت نظر وزارت علوم است، اعتبار زیادی برای محقق دارد. در کل چاپ مقاله علمی پژوهشی برای کمک به گسترش علم، کسب امتیاز، ارتقای درجه علمی و مخصوصا گرفتن اپلای نگارش می شود. چاپ مقاله علمی پژوهشی اعتبار زیادی برای پژوهشگر در زمینه کاری یا تحصیلی خواهد داشت. برای کسب اعتبار در سمت شغلی، چاپ مقاله علمی پژوهشی در انواع مجلات داخلی اعتبار زیادی دارد. به طور معمول چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی به پربارتر شدن رزومه کمک می کند و برای گرفتن پذیرش تحصیل در دانشگاه های معتبر خارجی، از اعتبار بالایی برخوردار است.

انواع مجلات برای چاپ مقاله

لیست مجلات داخلی و خارجی در یک تقسیم بندی کلی به صورت زیر است. در ادامه اعتبار هر یک از این مجلات را بررسی خواهیم کرد.

مجلات خارجی شامل تامسون رویترز ( مقالات ISI )، اسکوپوس (Scopus)، پایگاه استنادی جهان اسلام (Isc) و پاب‌مِد (Pubmed) است. همین طور مجلات داخلی شامل مجلات علمی پژوهشی، مجلات علمی تخصصی و مجلات علمی ترویجی هستند.

چاپ مقاله علمی پژوهشی در کدام مجله بیشتر اعتبار دارد؟

اگر بخواهیم انواع مجلات علمی را از حیث اعتبار و درجه علمی بررسی کنیم، باید تفاوت موسسات ایندکس کننده مجلات را درک کنیم. در حالت کلی چهار موسسه اصلی نمایه کننده در علوم مختلف وجود دارد از جمله شرکت تامسون رویترز(Thomson Reuters)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)،  اسکوپوس(Scopus)و در حوزه پزشکی هم پاب مد(PubMed). این پایگاه های استنادی بین المللی هستند.

مجلات تامسون (ISI, WOS)

شرکت تامسون رویترز(Thomson Reuters) یک شرکت  بزرگ و بین المللی است که چند زیر مجموعه دارد و پایگاه  Web of science یکی از این زیر مجموعه هاست. پایگاه (Web Of Science (WOS یک نمایه استنادی علمی است که در آن امکان جست و جوی استنادی جامع وجود دارد.

مقالاتی که در این پایگاه ایندکس می شوند ب صورت متداوا به مقالات isi مشهور هستند. دو نوع مجله در مجله آی اس آی ایندکس می شود که یکی ایمپکت فکتور دار است که به آن مجلات JCR  گویند و دیگری که ایمپکت فکتور ندارد، مجلات ISI Listed هستند.

مجلات اسکوپوس (Scopus)

یکی دیگر از نمایه های استنادی اسکوپوس است که اطلاعات کتاب شناختی را در خود دارد. مجله اسکوپوس اطلاعات محصول تقریبا ۵ هزار ناشر از سراسر جهان را در خود دارد. در یک حساب کلی، اسکوپوس اطلاعات ۱۶ هزار مجله علمی پژوهشی را در دست خود دارد. بیان این نکته حائز اهمیت است که اسکوپوس از محصولات الزویر(Elsevier) است که برای اشتراک در باید هزینه ای را بپردازید.

چاپ مقاله علمی پژوهشی در کدام مجله بیشتر اعتبار دارد؟

چاپ مقاله علمی پژوهشی در کدام مجله بیشتر اعتبار دارد؟

مجلات ISC

مجلات ISC پایگاه استنادی در جهان اسلام است که پس از تامسون و اسکوپوس، آی اس سی سومین پایگاه برای مجلات علمی است . در این مجله ۵۷ کشور مشارکت می کنند. مجله ISC برای چاپ مجلاتی است که در دنیای اسلام نوشته و چاپ می شوند.

مجلات پابمد (PubMed)

پاب‌مِد (PubMed) از ابزار جستوجوی مدلاین است که اطلاعات بیلیوگرافی تمام رشته های علوم پزشکی و زیست شناسی را در دل خود دارد. مجله پاب مد به صورت تخصصی در حوزه پزشکی و زیرشاخه های آن فعالیت می کند. به مقالاتی که در مجلات پاب مد منتشر شوند، مجلات پاب مد می گویند. دسترسی به پاب مد رایگان است.

پس از آشنایی کلی با مجلات معتبر خارجی، بهتر است  با مجلات معتبر داخلی نیز آشنا می شویم.

مجلات داخلی

در ایران نیز سه نوع مجله معتبر و علمی داریم که اعتبارشان از یکی از سازمان های وزارت علوم، وزارت بهداشت و حوزه علمیه تعیین می شود.

مجلات علمی  پژوهشی

مجلات علمی پژوهشی برای چاپ مقالاتی است که از دو خصوصت اصالت و ابداع برخوردارند. مقالاتی که در مجله علمی پژوهشی چاپ می شوند با موضوعی بدیع به انجام آزمایش و تحقیقات پرداخته اند و نتایج پژوهش ها را در قالب روش انجام پژوهش در مقاله ثبت می کنند. چاپ مقاله علمی پژوهشی به گسترش علم و پیشبرد دانش و آگاهی کمک می کند. مخاطب مقاله علمی پژوهشی اساتید، دانشجویان در هر مقطعی و پژوهشگران هستند.

مجلات علمی ترویجی

مقاله علمی ترویجی خلاصه ای از مقالات در یک حوزه خاص هستند که با ساختاری متفاوت چاپ می شوند. درواقع این نوع مقاله، مطالب را خلاصه کرده و نتیجه استنتاجات را در قالبی نو ارائه می دهد. هم چنین در این نوع مقالات می تواند تفسیر جدیدی برمقالات ارائه کرد یا سیر تحقیقات انجام شده روی یک مبحث خاص را مورد بررسی قرار داد.

انواع مجلات عبارتند از تدوینی، مروری، ترجمه ای و تحلیلی. ارزش و اعتبار علمی مقالات تحلیل از سایر دسته ها بالاتر است. در کل هدف این نوع مقالات خلاصه کردن دستاورد و ایده های دیگران است بدون اینکه جمله ای به آن اضافه کنیم.

این نوع مجلات پتانسیل این را دارند که دستاوردهای علمی و علوم فنی را به صورت ساده شده در اختیار افراد دانشگاهی و حتی دانش آموزان قرار دهد.

مجلات علمی تخصصی

مجلات علمی تخصصی به سازمان ها و نهادهای خاصی وابسته هستند و به مباحث تخصصی در زمینه یک زمینه به خصوص می پردازد. این نوع مقالات بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارند.

اعتبار مجله علمی تخصصی

نکته ای که لازم است بدانید درباره اعتبار مجله علمی تخصصی است که این نوع مجلات هیچ اعتباری از وزارت علوم،تحقیقات  و فناوری، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی یا حوزه علمیه ندارند و بیشتر برای بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه کاربرد دارند.

برای مثال می توان از مجله علمی تخصصی رشد نام برد که به وزارت آموزش و پرورش وابسته است و در زمینه های آموزشی فعالیت دارد.

چاپ مقاله علمی پژوهشی

برای چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر باید موضوعی جدید را بررسی کنید و نتایج تحقیقات را در قالب مجله ای که مدنظر دارید در آورید. برای چاپ مقاله علمی پژوهشی باید با نگارش مقاله علمی پژوهشی آشنا باشید.

موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ در زمینه چاپ مقاله علمی پژوهشی فعالیت می کند که در صورتی که برای اولین بار است برای نوشتن مقاله اقدام کرده اید، می توانید با راهنمایی متخصصان به نوشتن مقاله بپردازید.

رتبه بندی مجلات isc

رتبه بندی  isc بر اساس میزان اثرگذاری علمی شان در رشته تخصصی خود به دسته های مختلف قابل تنظیم هستند. تقسیم بندی های این نوع مجله عبارتند از : Q1، Q2، Q3، Q4 و نشریاتی که ضریب تاثیر ندارند یا یه عبارتی ضریب تاثیر صفر دارند به صورت یک خط روی حرف Q نمایش داده شده است.

سایت رتبه بندی مجلات isi

برای اطلاع از رتبه بندی مجلات ISI  می توان به سایت های رتبه بندی مراجعه کرد. در ادامه چند سایت رتبه بندی این نوع مجلات آورده شده است.

سایت رتبه بندی Thomson

مزایا: دو ژورنال را بر اساس ضریب تاثیر می توان مقایسه کرد.

معایب: ژورنال هاي ISC و علمی پژوهشی را در این سایت نداریم.

نکته: برای مقالات ISI مناسب هستند.

سایت رتبه بندي SJR

​​​​​​مزایا:  سایت رتبه بندي SJR  از الگوریتم رتبه بندی گوگل پیروی می کند و تاثیر هر مجله را پیدا می کند. در این رتبه بندی مجلات به چهار دسته Q1,Q2,Q3,Q4 رتبه بندی می شوند.

معایب: ندارد.

نکته: مجلات ISI و بعضی از مجلات خارجی قابل مقایس هستند. این پایگاه محصول مشتریک شورای عالی تحقیقات علمی و چهار تا از بهترین دانشگاه های اسپانیا است.

سایت رتبه بندي Scopus

مزایا: این سایت محصول انتشارات الزویر است. برای اندازه گیری مجلات از دو پارامتر SNIP و SJR استفاده می شود. در این سایت امکان جستجو براساس نام نویسنده وجود دارد. طبق مطالعات انجام شده نتایج این سایت از سایت GoogleScholar دقت بیشتری دارد.

معایب:  ندارد.

نکته: مجلات آی اس آی و برخی مجلات غیر آی اس آی قابل بررسی هستند. دسترسی به این سایت رایگان نیست.

داوران مجلات Elsevier امکان دسترسی محدود براي جستجو در آن، در هنگام داوري دارند.

سایت رتبه بندي Eigen Factor

مزایا: سایت رتبه بندي Eigen Factor شبیه رتبه بندی گوگل است اما بیشتر مجلات با اعتبار  بالا قابل مقایسه هستند. هم چنین امکان مقایسه دو ژورنال با هم وجود دارد.

دو پارامتر (Article Influence (AI و (EigenFactor (EF در آن تعریف شده است. EF نشان دهنده ی میزان ارجاعات در کل مجلات  و AI نشان دهنده ی  میزان تاثیر هر مقاله بر مقالات دیگر در ۵ سال بعد از انتشار مقاله است.

نکته: رتبه بندي مجلات در این سایت بر اساس ضریب Eigen Factor است. سایت رتبه بندي Eigen Factor محصول دانشگاه واشنگتن است. این سایت مختص مجلات isi  است و بر اساس داده های دریافتی از  jcr  فعالیت می کند.

سایت رتبه بندي AetMiner

مزایا: امکان مقایسه کردن دو ژورنال با هم وجود دارد. برای اطلاع دانشجویان سایت خوبی است.

معایب: امکان بررسی برخی ژورنال ها وجود ندارد.

نکته: رتبه بندي سایت رتبه بندي AetMiner بر اساس ضریب تاثیر یا ایمپکت فکتور است.

برای ارتباط با جامعه علمی، باید مقاله خود را در ژورنال های داخلی و  یا خارجی به چاپ برسانید. برای چاپ مقاله علمی پژوهشی نیز باید از انواع مقاله و اعتبار آن ها آگاهی پیدا کنید. شناخت انواع مجلات برای چاپ مقاله علمی پژوهشی به شما کمک می کند تا مجله بهتری را برای  چاپ مقاله علمی پژوهشی خود بیابید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : چاپ مقاله علمی پژوهشی,موسسه چاپ مقاله,چاپ مقاله, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 260 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 1:00

خبرنامه